Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Arsenal telah sah mereka telah tandatangani pertahanan tengah Laurent Koscielny  bernilai £ 8.5million.

Pengurus Gunners Wenger memerlukan penutup di bahagian belakang apabila Sol Campbell menolak untuk mempertimbangkan kontrak lanjutan satu tahun, manakala William Gallas dan Mikael Silvestre ditetapkan untuk meninggalkan kelab.

 
Wenger mengatakan: "Koscielny adalah bek tengah dengan kemampuan hebat yang tampil sangat baik musim lalu untuk Lorient.

"Kami mengenalpasti dirinya sebagai pertahanan tengah yang sangat kuat, yang telah membuat kemajuan besar sangat cepat. Beliau telah menunjukkan dia mempunyai mental yang kuat, seorang pejuang dan pesaing yang sangat kuat."

Arsenal telah melakukan pembincangan dengan Lorient selama beberapa minggu dan dua tawaran sebelum itu ditolak oleh kelab Perancis tersebut.

Koscielny - yang akan mengenakan kemeja No 6 pernah dikenakan oleh legenda Arsenal Tony Adams - terpilih sebagai pemain terbaik Ligue 2 pada tahun 2009.

Dan dia tidak sabar untuk menceburi ke Liga Perdana.

Koscielny mengakui: "Memang benar bahawa ini adalah liga yang sangat besar - sangat fizikal, Saya sangat gembira dapat sertai Arsenal. Mereka memiliki semua pemain bintang. Saya akan tinggal di London dan bermain di Liga Juara-Juara.


LAGI BERITA

MACAM-MACAM ADA

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic