Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!


Jurulatih Manchester United Rene Meulensteen berpendapat bekas penyerang Diego Forlan akan disambut kembali di Old Trafford dengan tangan terbuka.

Forlan telah mempelopori kejayaan Uruguay dalam kempen Piala Dunia, menjaringkan tiga gol dalam lima perlawanan, termasuk gol penyamaan dalam kemenangan pasukannya suku akhir menentang Ghana.

Tetapi selain membantu kemenagan perlawanan melawan Liverpool di Anfield, yang membuatnya menjadi pujaan di kalangan penyokong-penyokong Manchester United, Forlan secara meluas dianggap sebagai kegagalan sejati selepas musibah dua tahun di Old Trafford mengecewakan membolehkannya hanya menjaringkan sepuluh gol. 

Namun, pemain 31 tahun telah berkembang menjadi salah satu penjaring jitu Eropah paling produktif sejak meninggalkan United pada tahun 2004, membuktikan kepercayaan meledakkan gol di Villarreal dan sekarang Atletico Madrid di La Liga.

Dan setelah menyumbat dua gol dalam kemenangan Atletico perlawanan akhir Liga Eropah dan kecemerlangan di Afrika Selatan, jurulatih pasukan pertama United Meulensteen percaya Forlan akan semakin menyinar jika dia bergabung dengan bekas pasukannya.

"Diego berada di tempat yang salah pada waktu yang salah," kata Meulensteen kepada Voetbal International. "Tapi kami punya beberapa latihan individu dengan Diego, selama berbulan-bulan kami bekerja keras.

"Aku berkata padanya," apa yang anda pelajari di sini, anda akan membawanya bersama.' Anda adalah pemain yang boleh menyumbang sesuatu untuk setiap pasukan. Dia telah berkembang hebat, begitu sempurna - pemain kelas atasan. Saya benar-benar akan menyambutnya kembali ke Manchester United . "

LAGI BERITA

MACAM-MACAM ADA