Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

ANGEL DI MARIA telah selesai perpindahan £21juta ke Real Madrid setelah menjalani pemeriksaan kesihatan di kelab gergasi Sepanyol ketika ini.

Madrid mengumumkan bahawa mereka telah mencapai kesepakatan dengan Benfica untuk menandatangani Di Maria pada akhir bulan lalu, tetapi terpaksa menunggu sehingga dia kembali dari Piala Dunia untuk menyelesaikan perjanjian.

Dan, setelah Argentina terkeluar di tangan Jerman di babak suku akhir, pemain 22 tahun itu kini telah menandatangani kontrak enam tahun di Bernabeu.

Ketua perubatan Madrid Carlos Diez berkata: "Pemain dalam keadaan sempurna untuk membuat dirinya sedia bagi pengurus Jose Mourinho. Dia adalah pemain yang sangat bagus dan lengkap.

"Kami melakukan segala kajian, termasuk X-ray, pemeriksaan kepadatan tulang, ujian kardiorespirasi dan analisis lengkap darah. Keputusan ujian menunjukkan bahawa dia berada dalam keadaan sempurna.

"Dia sekarang memerlukan masa untuk berehat selepas bermain di Piala Dunia dan di kemudian hari dia akan bergabung dengan pasukan untuk latihan pra-musim."

Di Maria bergabung dengan Benfica dari skuad Argentina Rosario Central pada tahun 2007 dan membantu kelab bertapak di Lisbon itu untuk kejayaan berganda Liga dan Piala Portugal musim lalu.

LAGI BERITA

MACAM-MACAM ADA

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic