Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Chelsea mengesahkan bahawa pemain tengah Michael Essien telah menandatangani perpanjangan kontrak dua tahun di Stamford Bridge.

Essien, yang tidak mewakili Chelsea sejak Disember kerana kecederaan, sekarang terikat dengan kelab sampai 2015 setelah menetapkan masa depannya kepada pemenang berganda Carlo Ancelotti.

Masalah lutut Essien mencegah daripada beraksi untuk kelab di separuh kedua musim ini dan terkeluar daripada kempen Piala Dunia bersama Ghana, tetapi pemain 27 tahun itu sekurang-kurangnya telah terubat hati dengan berita tentang kontrak baru.

"Saya gembira kerana kelab telah menunjukkan kepercayaan diri yang sangat besar dan tertarik pada saya," kata Essien. "Saya melihat ke depan untuk kembali dan menikmati bola sepak dan memenangi lebih banyak piala dengan kelab. Sebab itulah mengapa saya berada di sini. Saya fikir itu adalah salah satu kontrak yang paling penting dalam kerjaya saya .."

Pengurus Chelsea Ancelotti menambah: "Saya sangat gembira kerana Michael telah bersetuju untuk melanjutkan masa bersama kami, kerana itu bermakna dia akan terus menjadi pemain yang sangat penting bagi Chelsea untuk jangka masa yang panjang."

Essien menyertai Chelsea dari Lyon pada musim panas 2005, dan walaupun dia telah menderita banyak kecederaan dalam musim baru-baru ini, ia tetap menjadi salah satu pemain tengah yang terkemuka di Liga Perdana.

LAGI BERITA
* Essien tekad bangkit daripada kekecewaan

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic