Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Pemain tengah Chelsea Michael Essien menegaskan dia akan bangkit kembali daripada kekecewaan di Piala Dunia.

Pemain berusia 27 tahun itu dinamakan dalam skuad sementara 30 orang Ghana di Afrika Selatan tetapi terpaksa ditarik keluar selepas gagal untuk membuktikan kecergasannya.

Dia mengalami koyak ligamen di lutut kirinya menjelang Piala Negara Afrika pada bulan Januari dan terlepas baki musim ini sebagai kesannya.

Tetapi dia bertekad untuk melihat dari sudut yang positif walaupun kecewa apabila digugurkan.

Essien berkata: "Kerana kecederaan saya pada bulan Januari saya telah bekerja keras untuk kembali untuk Chelsea dan Ghana, tapi itu tidak terjadi.

"Saya melakukan segala yang saya mampu tetapi akhirnya saya menyerah pada kecederaan dan harus menerima kenyataan bahawa tubuh memerlukan masanya sendiri untuk sembuh dan anda tidak boleh terburu-buru.

"Saya telah membuat penilaian terakhir saya selama seminggu yang lalu dengan kehadiran doctor Chelsea dan Ghana.

"Itu dilakukan di hotel tempat semua pemain Ghana tinggal dan apabila keluar dari pertemuan sangat emosional bagi saya.

"Saya berbicara tentang Stephen Appiah, kapten, dan semua pemain lain tentang ketidakmampuan saya untuk bergabung dengan mereka dan anda dapat melihat betapa kecewanya mereka.

"Saya harus mengakui tidak ada yang lebih kecewa daripada saya tapi itulah hidup dan saya harus maju ke hadapan.

"Saya ingin mengucapkan kepada Black Stars selamat berjaya di Afrika Selatan."

LAGI BERITA
* Penyerang Korea Utara jadi penjaga gawang di Piala Dunia

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic