Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Joe Cole akan pulang ke England dari Piala Dunia dan mungkin menyertai Arsenal secara perpindahan percuma.

Pemain tengah England itu mengambil keputusan untuk meninggalkan Chelsea yang memilukan selepas gagal menyetujui kontrak baru pada bulan-bulan terakhir musim.

Alasan utamanya untuk meninggalkan Stamford Bridge selepas tujuh tahun di kelab tersebut atas kebimbangan mengenai peluangnya untuk berada dalam kesebelasan utama pasukan di bawah pengurus Carlo Ancelotti.

Cole memaklumkan Chelsea minggu lalu bahawa dia bercadang menggunakan haknya untuk meninggalkan kelab di bawah kebebasan kontrak.

Pada awal musim ini the Blues telah menolak permintaan £100,000  seminggu untuk Cole selepas beliau menuntut paras gaji kedua tertinggi selepas bintang-bintang di kelab, yang memperoleh sekitar £130,000 seminggu.

Hal ini terbukti menjadi kesalahan besar apabila Chelsea bercadang untuk mengurangkan tawaran itu sebanyak £20,000 seminggu, berpadanan gajinya ketika ini di kelab.

Namun Cole tidak berminat untuk duduk di meja rundingan lagi dan kekecewaan yang semakin meningkat dalam bulan-bulan terakhir kempen meyakinkannya untuk mencari cabaran baru di tempat lain.

Dia dijangka akan menandatangani kontrak empat-tahun di Emirates dalam sebuah perjanjian yang berbeza dengan yang ditandatangani Sol Campbell ketika dia menyertai dari Spurs secara percuma pada 2001. Ini akan melihat potensi pendapatan Cole mencapai £ 100,000 seminggu.

Ini merupakan sebahagian dari perniagaan besar dengan pengurus Arsenal Arsene Wenger, yang telah menutup persaingan untuk Cole daripada saingan Liga Juara-Juara Manchester United dan Tottenham.

Manchester City dan Liverpool juga dalam perburuan pemain 28 tahun itu, tetapi Arsenal yang disukai Cole kerana tinggal di London.

LAGI BERITA 

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic