Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Manchester City telah memulakan apa yang dijangkakan musim pemindahan sibuk dengan memeterai perjanjian dengan pertahanan Jerman Jerome Boateng.

Pemain 21 tahun itu secara rasmi akan menjadi pemain City pada tarikh 1 Julai, selepas bersetuju kontrak lima tahun untuk ditandatangani dari Hamburg.

Boateng berada di Manchester hari ini untuk mengesahkan butiran sebelum bergerak terbang ke Afrika Selatan untuk bersama dengan pasukan Jerman.

Tidak ada kos diumumkan oleh kelab, tetapi telah dilaporkan bahawa Boateng akan kos sekitar €12.5juta.

Boateng telah lama menjadi sasaran pengurus City, Roberto Mancini.

"Ini adalah penandatanganan sangat bagus untuk Manchester City dan saya gembira untuk membawa Jerome ke kelab," kata warga Itali itu pada laman sesawang kelab.

"Dia adalah pemain muda yang sudah memiliki kualiti yang sangat tinggi, tapi saya fikir dia boleh terus meningkat di City.

"Dia boleh memainkan beberapa posisi di pertahanan, yang penting. Dia telah membuktikan kemampuannya di Jerman dan saya fikir dia boleh menjadi pemain yang sangat penting untuk Manchester City di Liga Perdana.

"Ini baik untuk Jerome yang telah bersetuju perjanjian menjelang Piala Dunia, jadi dia kini boleh menumpukan untuk bermain bersama Jerman dan saya akan sangat tertarik untuk melihat bagaimana prestasi dia dalam perlawanan, sebelum menyambut semula untuk bersama rakan sepasukannya dalam pra-musim. "

Boateng, abang kepada pemain tengah Portsmouth, Kevin-Prince, mengikuti jejak pemain City ketika ini Vincent Kompany dan Nigel de Jong dengan pindah ke Eastlands dari Hamburg.

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic