Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Pemain sayap Valencia David Silva telah mendedahkan dia berminat pindah ke Chelsea dan berpendapat mereka berada di kedudukan sama dengan Barcelona sebagai kelab terbaik di dunia bola sepak.

Silva, ketika ini di Piala Dunia bertugas dengan Sepanyol, dijangka akan meninggalkan Valencia musim panas ini dan perpindahan ke Barcelona atau Real Madrid dilihat tipis, manakala Chelsea dan Manchester City dijangka menjadi destinasinya.

Pemain 24 tahun itu, yang baru-baru ini mengatakan dia akan sukar untuk menolak perpindahan ke Manchester United jika ditawarkan, kini telah menegaskan keyakinannya bahawa Liga Perdana adalah yang terkuat di dunia dan merasa Chelsea adalah pasukan yang kuat.

"Chelsea telah menempatkan diri sebagai salah satu kelab terbaik di Eropah selama lima tahun terakhir," ujarnya di Daily Star. "Mereka tidak mungkin mempunyai sejarah Real Madrid atau AC Milan namun mereka mencipta sejarah mereka sendiri sekarang.

"Tidak ada sebab mengapa masa depan Chelsea tidak boleh dihiasi seperti Real Madrid. Chelsea mungkin bersama-sama dengan Barcelona, pasukan terbaik dalam bola sepak dan jika pemain menyertai Chelsea dia tahu dia akan menang sesuatu.

"Tidak ada keraguan dalam fikiran saya bahawa Chelsea akan menjadi kelab besar untuk bermain - dan kelab di mana saya boleh memenuhi cita-cita saya mendapat gelaran kumpulan dan Piala Eropah.

"Liga Perdana masih tempat yang perlu bermain. Tidak ada kumpulan lain di dunia yang mempunyai enam atau tujuh pasukan berkualiti Liga Juara-Juara."

LAGI BERITA

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic