Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Kelab Bundesliga Bayer Leverkusen telah mengesahkan minat mereka untuk kembali menandatangani Michael Ballack setelah dia dibebaskan oleh Chelsea.

Ballack bermain untuk Leverkusen antara 1999 dan 2002 dan merupakan sebahagian dari skuad yang mencapai perlawanan akhir Liga Juara-Juara pada tahun 2002, di mana mereka dikalahkan oleh Real Madrid.

Namun, walaupun kelab Jerman akan tertarik dalam membawa Ballack kembali, mereka juga realistik mengenai peluang mereka untuk mendapatkannya.

"Saya tidak ingin menjadikannya rahsia - apabila pemain seperti Michael Ballack dengan sejarah bersama kami, terdapat di pasaran, maka kami berfikir tentang dia,''kata Pengarah Sukan Leverkusen Rudi voller.

"Michael mempunyai masa yang hebat di sini dan kami tetap berhubungan selama bertahun-tahun.  Kami tenang tentang semua itu, tapi Michael Ballack adalah isu yang kami sedang uruskan, terutama karena dia ingin kembali ke Jerman ..''

Gaji Ballack boleh menjadi batu sandungan bagi dia kembali ke Bundesliga kerana hanya bekas majikannya di Bayern Munich realistik mampu membayar gaji dia ketika berada di Chelsea.

Tapi Leverkusen berharap Ballack akan bersedia untuk berkompromi. "Biasanya pemain seperti Michael di luar jangkauan kami,'' akui voller di surat khabar Express" Sebuah perpindahan hanya akan mungkin terjadi jika pemain itu sedia menerima pemotongan gaji ..''

Schalke dan Wolfsburg juga dihubungkan dengan kapten Jerman 33 tahun, yang terlepas Piala Dunia musim panas ini kerana kecederaan pergelangan kaki.


LAGI BERITA
* Nemanja Vidic mungkin berhijrah musim panas 
* Forlan ingin kembali ke England

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic