Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Lionel Messi telah menyatakan dia akan gembira jika Wayne Rooney menyertai Barcelona dan percaya bahawa dia boleh menjadi pemain terhebat sepanjang masa.

Rooney telah menjadi bahan kritikan di Piala Dunia ketika dia telah bergelut mendapatkan prestasi sebenar sebagai salah satu potensi bintang musim panas, tetapi Messi mengatakan dia akan gembira untuk bermain bersama penyerang England itu di Nou Camp.

"Ini merupakan impian untuk bermain dengan Rooney jika Manchester United sampai ke satu tahap di mana mereka perlu menjuanya," kata Messi dalam Daily Star Sunday.

"Selalunya  ada beberapa pemain di dunia pada satu masa yang boleh tercatat dalam buku sejarah bola sepak. Pada masa ini, mungkin ada (Cristiano) Ronaldo, Rooney, Xavi dan satu atau dua lagi - tetapi saya tidak boleh memikirkan seseorang yang boleh bermain dengan keazaman seperti Rooney.

"Kita semua tahu pemain bola sepak di peringkat atas dibayar dengan upah yang tinggi, bukan rahsia lagi, tapi Rooney akan bermain untuk  €100,000 seminggu. Anda boleh melihat api di matanya. Itu adalah api yang membuatnya terbaik di kalangan yang terbaik. "


LAGI BERITA
* Ronaldo gesa peminat England berhenti kritik Rooney
* Neville: Gerrard mesti bermain di belakang Rooney

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic