Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

John Terry yakin Chelsea perlu menguatkan pasukan musim panas ini memandangkan Manchester United, Arsenal dan Liverpool pasti akan kembali kuat untuk musim depan.


Roman Abramovich telah bersetuju untuk mengeluarkan perbelanjaan, tetapi, meskipun hanya menandatangani Yuri Zhirkov, Daniel Sturridge dan Ross Turnbull tahun lalu, Chelsea menamatkan menunggu tiga tahun untuk memenangi gelaran juara pada hari Ahad.

* Ancelotti tidak berminat dapatkan Torres
* Red Knight tidak akan bayar lebih untuk ambil alih United

Dijangkakan bahawa Chelsea akan memberikan pemain muda mereka lebih pendedahan dalam pasukan pertama bola sepak di masa akan datang tetapi Terry merasa perlu pemain baru datang untuk melengkapi pemain yang sudah ada di kelab.

"Kami suda pasti ingin melakukannya lagi tapi semua empat pasukan besar - kami, Manchester United, Liverpool dan Arsenal - perlu untuk menguatkan kerana semua pasukan telah menjadi lebih hampir kepada kami," katanya. "Tentu saja hal ini menjadi musim panas yang sibuk bagi kelab-kelab besar."

Keutamaan bagi Terry untuk saat ini, adalah untuk memastikan Joe Cole dan Nicolas Anelka menandatangani perjanjian baru. Duo ini ditetapkan untuk mengadakan perbincangan setelah Chelsea bermain di perlawanan akhir Piala FA hujung minggu ini.

"Kami mempunyai skuad yang besar di sini sebenarnya” tambah Terry. "Mudah-mudahan kami boleh terus memegang Joe Cole kerana ia adalah kunci ketika jaringan menentang Manchester United. Nicolas Anelka diharapkan akan menandatangani kontrak baru dan kami dapat mengekalkan semua orang di sini.

"Tahun lalu saya berbincang dengan kelab tentang pentingnya menyimpan Didier Drogba ketika saya masih berunding kontrak. Dia adalah kunci penting pada saya dan dia sangat cemerlang. Saya mahukan pemain-pemain seperti ini untuk kekal. Mereka sangat cemerlang tahun ini - Frank Lampard, Didier ... orang-orang seperti ini adalah penting untuk kelab. "

Ketua eksekutif Ron Gourlay, sementara itu, telah mengesahkan bahawa Abramovich bersedia untuk melabur untuk pemain yang tepat bagi menguatkan skuad.

"Kami mempunyai skuad matang tapi kami juga memiliki skuad sangat berpengalaman," katanya. "Jika ada pemain berkualiti yang sesuai untuk Chelsea sedia pada musim panas, maka ada dana yang disediakan untuk kita mengambil kesempatan itu.

"Apa yang perlu adalah pengurus Carlo Ancelotti akan mengenalpasti pemain yang diperlukan untuk memajukan kelab maka kami akan menguruskannya. Roman selalunya tertarik.

"Beliau sangat terlibat dengan kelab bola sepak, dia suka untuk memahami keputusan yang kami berikan dengan proses pemikiran kami, yang menurut saya satu kebiasaan untuk pemilik. Beliau mungkin tidak membantah tetapi pasti akan memastikan bahawa beliau mempunyai hak untuk bertanya dan meminta kami berfikir. "

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic