Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Red Knight, kumpulan yang bertujuan untuk menguasai Manchester United dari keluarga Glazer, berkeras mereka tidak akan dimintai tebusan atas harga yang diminta.

The Glazers berkeras bahawa United tidak akan dijual, sikap yang boleh memaksa Red Knight untuk membayar lebih daripada harga yang layak untuk kelab ini dijual.

* Chelsea cipta rekod baru kejohanan

Setelah menghabiskan beberapa bulan terakhir ini merangka tawaran yang diharap oleh Red Knight dapat mengambil alih kelab ini, tawaran pertama mungkin akan dibuat kepada kelab di Jun ini .

Tetapi dengan Glazers sudah dilaporkan telah menolak satu tawaran sebanyak £ 1.5 bilion dari konsortium Far East, jelas kelab tidak akan ada dijual murah oleh Glazers yang dibeli dengan harga £800 juta.

"Pihak Red Knight terus berusaha untuk membina sebuah konsortium untuk memperoleh Manchester United,''kata kenyataan yang dikeluarkan jurucakap kumpulan pada hari Isnin pagi." Tujuan utama kami tetap untuk memudahkan kembalinya pemilikan kelab untuk penyokong dan masyarakat, dan untuk memulihkan kewangan kelab.

"Jawapan terus menggalakkan tapi proses untuk mencapainya sangat kompleks untuk difahami dan mengambil masa.

"Kami telah bercakap dengan calon pelabur dalam beberapa minggu ini yang telah menguatkan keyakinan kami bahawa adalah salah untuk menawarkan harga atas daripada nilai sewajarnya, terutama mengingatkan bahawa keperluan mendesak untuk kelab untuk mengurangkan hutang, dan bahawa nilai wajar mungkin akan berkurangan dari masa ke masa dalam arah menghadapi permainan bola sepak.

"Dengan demikian, kami akan terus membina sokongan dengan cara yang benar, dan akan memberikan makluman lebih lanjut bila tiba waktunya.''

Ini telah menyarankan Red Knight tidak akan menawarkan lebih dari £1 bilion, walaupun sukar untuk melihat bagaimana tawaran seperti itu akan membuktikan menarik. Manchester United Suporter Trust telah memberi amaran bahawa jika Glazers menolak tawaran Red Knight, mereka akan akan memanggil untuk memboikot tiket dan jualan kelab musim depan untuk menghancurkan sumber kewangan keluarga tersebut.

Tapi dengan United memiliki yang memiliki jumlah peminat besar, mungkin tidak berapa banyak kesan daripada boikot tersebut.

Peminat United, yang menggunakan warna hijau dan emas, melakukan protes besar sebelum perlawanan akhir hari Ahad lalu musim ini di stadium sendiri menentang Stoke City.

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic