Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

David Beckham akan diberikan peranan di Piala Dunia dalam tugas kejurulatihan selagi dia mampu membuktikan bahawa dia sudah pulih dari kecederaan Achilles yang telah mencegah dia bermain di Piala Dunia.

* Senarai terbaru skuad Sepanyol
* Jamie Carragher mungkin akan sertai England
* Terry: Chelsea perlu belanja musim panas ini

Beckham terpaksa berehat hingga seawal November, tetapi semakin cepat dia pulih dari Achilles itu, jurulatih England Fabio Capello mengundangnya untuk menjadi sebahagian daripada kakitangan pembantu di Afrika Selatan.

Namun, tugas apa yang akan diberikat bergantung sejauh mana tahap pemulihan Beckham dan dia harus harus lulus ujian kecergasan untuk membuktikan bahawa ia dapat membantu Capello dan staf pelatihnya, bukan menjadi pengalih perhatian.

Jurucakap dalaman Persatuan Bola Sepak berkata, "Tidak ada keraguan kami ingin David Beckham dengan pasukan Inggeris, supaya dia boleh membantu kami dan Fabio Capello. Melihat David Beckham sebagai sebahagian daripada kakitangan pelatih, tapi dia perlu membantu England, bukan kem England harus menjaganya – ini tidak akan berjaya.

"David boleh menjadi sangat berguna di bilik persalinan dan di sesi latihan tetapi kami perlu mengambil nasihat dari pakar dan melakukan penilaian penuh apakah ia akan dapat bersama-sama kami di Afrika Selatan."

Kem Capello akan memfokuskan pada pengumuman skuad awal Inggeris pada hari Selasa, tetapi akan mengubah perhatian mereka untuk Beckham dalam masa 24 jam, walaupun keputusan tidak perlu diambil segera. Jika ada harapan bahawa Beckham akan dapat bergabung dengan skuad di Afrika Selatan, maka Capello akan memberinya setiap kesempatan untuk melakukannya.

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic