Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Jurulatih Sepanyol Vicente Del Bosque telah menamakan tiga pemain cedera terluka Fernando Torres, Cesc Fabregas dan Andres Iniesta di 30 skuad awalnya ke Piala Dunia, sambil pemain Barcelona Pedro juga dimasukkan.

* Carragher mungkin dipanggil semula skuad England

Torres, Fabregas dan Iniesta semua memainkan peranan penting di Sepanyol dalam kemenangan Euro 2008 menyempurnakan kempen kelayakan untuk final musim panas ini, dan Del Bosque tampaknya bersedia untuk mengambil risiko atas kecergasan mereka.

Pemain sepasukan Barcelona, Iniesta dan Xavi keduanya telah tercedera di saat akhir, sementara Fabregas terlepas penghujung musim bersama Arsenal dan Torres juga telah diketepikan di Liverpool.

Tapi Xavi baru saja kembali ke pasukan pertama dengan Catalans dan Fabregas menegaskan bahawa segalanya "mengikut jadual" dengan pemulihan dari keretakan fibula. Torres dan Iniesta juga mendedahkan keyakinan mereka bahawa mereka akan cergas sepenuh dan bersedia untuk pergi ke World Cup.

Pemain sayap Sevilla Navas Yesus menunjukkan prestasi memberangsangkan musim ini, dan dia dilaporkan telah menerima rawatan untuk cuba mengatasi masalah dengan “kecemasan perjalanan” yang tampak cenderung menghalang peluangnya untuk bermain di Piala Dunia.

Del Bosque telah memilih lima penjaga gol dalam senarai, dengan duo Victor Valdes dari Barcelona dan pemain muda Atletico Madrid David De Gea mungkin bersaing dengan Villarreal's Diego Lopez untuk melihat siapa yang akan bersama dengan Iker Casillas dan Jose Reina dalam skuad akhir.

Selain daripada pemain yang sudah biasa dengan juara Eropah kebelakangan ini, Del Bosque juga menamakan pemain sayap Barca Pedro, bek Osasuna Cesar Azpilicueta dan pemain Athletic Bilbao Javi Martinez dalam senarai, manakala tidak ada tempat untuk pemain-pemain berbakat seperti Bojan Krkic dan sergio canales, atau penjaring terbanyak Sepanyol, Raul.

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic