Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!


1. Permainan ini akan lebih bermakna kepada negara kecil tetapi membanggakan Uruguay. Kenangan masa lalu kejayaan Piala Dunia (1930 dan 1950) oleh Los CharrĂșas mungkin hanya samar-samar diambil perhatian oleh dunia yang lebih luas tetapi rakyat Uruguay yang sangat bangga dengan status mereka sebagai juara dunia sebanyak dua kali. Dekad terakhir telah memberikan beberapa kesempatan untuk menambah rekod yang luar biasa untuk negara lebih dari tiga juta penduduk itu dan memandangkan mereka semakin dekat tahun ini mereka tahu mungkin akan mengambil waktu lagi sebelum mereka memiliki kesempatan untuk membuktikan diri pasukan bola sepak ketiga terbaik dalam dunia.

2. Belanda menjaringkan tiga gol melawan Uruguay di separuh akhir tetapi mereka bermain melawan dengan kekurangan pertahanan, kehilangan Diego "The Sheriff" Lugano akibat kecederaan  dan ketiadaan pertahanan penuh Porto Jorge Fucile. Apakah pasukan ini boleh menggelar pendekatan mereka sangat komited - dengan kewujudan dari "semangat Garra Uruguay" pejuang - serta penguasaan mereka tentang seni licik menyangkal peluang rembatan percubaan, permainan itu mungkin akan menjadi lebih sengit. Mereka akan keluar untuk membuktikan melawan Jerman apa yang mungkin berlaku.

3. Uruguay benar-benar memalukan dengan tindakan  Luis Suarez menangkis bola dengan tangannya ketika menyelamatkan pasukannya melawan Ghana. Kesalahannya itu sememangnya lebih buruk daripada pemain yang banyak menjatuhkan diri dan pura-pura cedera yang merosakkan imej Piala Dunia dan kontra dengan semangat kesukanan seperti Arjen Robben dan Mark Van Bommel, dan reaksi naluri bola sepak Suarez segera dihukum. Dinafikan kesempatan untuk bermain untuk negaranya dalam separuh akhir pertama dalam 40 tahun, dia akan keluar untuk menutup mulut pengkritiknya dan membuktikan dia seorang penjaring gol terbaik, dan membuat percubaan terakhir untuk anugerah kasut emas - anugerah untuk pemain dengan gol terbanyak Piala Dunia.

Anda tidak setuju? Baca 3 Sebab Jerman akan menang lawan Uruguay