Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

1. Dengan skuad muda dan mungkin paling cergas dalam kejohanan, Jerman tidak akan hadapi masalah dalam mencari pemain yang dahagakan tempat ketiga. Kecekapan dan profesionalisma Jerman tidak kurang hebatnya. Malahan, Jerman telah bermain di peringkat ini, empat kali, sebelum ini dan memenangi tiga, hanya kalah dengan Perancis pada tahun 1958. Di antara korban dahulu? Uruguay pada tahun 1970, dikalahkan 1-0 oleh Jerman Barat. Selain itu rekod luar biasa Jerman dalam kejohanan, sukar untuk memberikan mereka kekalahan dua perlawanan berturut-turut.

2. Miroslave Klose berharap dapat cergas untuk pertandingan hari ini dan Jerman bersedia untuk melakukan segala kemungkinan untuk memastikan dia ada di padang. Penyerang ini hanya kurang satu gol berbanding penyerang Brazil Ronaldo sebagai penjaring gol terbanyak sepanjang masa di Piala Dunia dan di usia 32 dia tahu permainan menentang Uruguay kemungkinan besar adalah kesempatan terakhir untuk menambah 14 golnya di Piala Dunia. 

3. Diego Forlan adalah kunci pemainan Uruguay dan gol serta hantaran ke dalamnya yang bijak telah membantu Uruguay melangkah ke separuh akhir buat pertama kali setelah empat dekad. Tetapi penyerang itu mengaku keletihan menyusulnya ketika perlawanan menentang Belanda. Ini akan memberi kelebihan kepada pasukan Jerman.