Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!


Wayne Rooney dicop pemain berbahasa kotor menjelang Piala Dunia semalam.

Pengadil Jeff Selogilwe menegur perilaku Roo dalam perlawanan pemanasan terakhir England itu.


Selogilwe memberikan kad kepada penyerang sensasi itu semasa kemenangan 3-0 mereka ke atas pasukan pakaian tempatan Platinum Stars dan berkata: "Rooney menghina saya, dia sebut 'F *** you'.

"Dia harus belajar untuk mengendalikan emosinya. Dia boleh dihantar keluar di Piala Dunia, terutamanya jika dia menggunakan bahasa seperti ini.

"Jika dia menghina seorang pengadil seperti saya, maka dia akan menggunakan bahasa kesat untuk pengadil lain juga."

Kemarahan bintang Manchester United itu telah menyebabkannya diberi kad merah pada perlawanan Piala Dunia sebelum ini - 2006 suku akhir – apabila membentes pemain Portugal Ricardo Carvalho.

Selogilwe menambah: "Mungkin pemain England berfikir 'Ini hanyalah sebuah perlawanan persahabatan, kita boleh melakukan apa yang kita suka dan pengadil tidak akan bersikap profesional'.

"Sayang sekali. Dia adalah pemain yang baik apabila anda melihatnya di TV, tapi apabila anda melihatnya di padang, dia hanya terus menghina pengadil.

"Bagi saya kelihatan Rooney menghina orang lain dan melanggar pemain lain.

"Jadi saya sangat kecewa Rooney kerana dia adalah pemain kegemaran saya."

Lalu dengan tersenyum beliau menambah: "Sebenarnya dia masih pemain kegemaran saya. Dia meminta maaf kepada saya dan memberi saya kemeja yang dipakainya.”

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic