Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!


Sir Alex Ferguson telah berjanji untuk membawa gelaran kembali ke Old Trafford musim depan.

Pengurus Manchester United hancur terlepas daripada mencatat sejarah, dengan menjadi pengurus pertama yang memenangi empat mahkota kumpulan berturut-turut, dipatahkan oleh Chelsea.


Namun Ferguson tetap mencabar, dan beliau berkeras bahawa beliau akan membawa trofi Liga Perdana "kembali ke tempatnya asalnya".

"Musim depan kita akan pergi lagi dan membawa gelaran kembali ke tempat terbaik di dunia - kami akan kembali tahun depan, itulah yang dilakukan Manchester United."

Bercakap kepada majalah Inside United, penerbitan rasmi kelab, bos Merah berkeras bahawa hanya satu keputusan – ketika pasukannya kalah kepada Chelsea pada bulan November, telah menukar gelaran juara.

Namun Ferguson mengakui bahawa kekecewaan yang terbesar bukan kalah kepada Chelsea, yang kemenangannya  digambarkan sebagai suatu prestasi yang luar biasa.

Sebaliknya, beliau menyesali bersungguh-sungguh tersingkir daripada perlawanan akhir Liga Juara-Juara menentang Bayern Munich pasukan yang lebih lemah daripada pasukan beliau.

"Keputusan kalah di Stamford Bridge adalah satu yang buruk bagi kami dan mungkin menukarkan keseluruhan keputusan kejuaraan liga, tapi kami bertepuk tangan kerana kami tahu betapa sukarnya untuk memenangi gelaran," katanya.

"Anda harus menerimanya, kadang-kadang anda mendapatnya, kadang-kadang anda tidak. Saya melihat di Piala Eropah sebagai kekecewaan terbesar - seharusnya kami di akhir, kami adalah pasukan yang lebih baik."

Walaupun kekecewaan hilang dua sasaran musim lalu, Ferguson tetap gembira dengan perkembangan pasukannya.

Dan beliau menjelaskan bahawa beliau benci untuk terlalu banyak memasuki pasaran perpindahan kerana takut mengacau pembangunan beberapa bintang mudanya paling terang.

"Di pasaran ketika ini sukar dan struktur pasukan kami baik dari segi usia, keseimbangan nombor dan ada ramai pemain muda yang baik," katanya.

"Kadang-kadang anda harus percaya dengan semua pembangunan. Saya fikir kami telah bekerja keras selama bertahun-tahun dalam membawa pemain muda dan mereka berkembang sangat baik ... dan saya akan tetap dengan mereka atau sebahagian besar."

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic