Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

FIFA telah mengesahkan Korea Utara akan hanya boleh menggunakan penyerang Kim Myong-Won sebagai penjaga gawang di Piala Dunia.

Korea Utara menamakan Kim, yang bermain sebagai penyerang untuk Amrokgang, sebagai salah seorang penjaga gol mereka ketika mereka melihat untuk meningkatkan pilihan penyerang mereka, menjadikan hanya pada dua penjaga gol untuk perlawanan itu.

Namun, Peraturan Piala Dunia menyatakan bahawa "masing-masing persatuan perlu memberikan FIFA senarai akhir tidak lebih dari 23 pemain (tiga di antaranya akan penjaga gawang)".

FIFA kini berkata negara mereka tidak akan dibenarkan untuk menggunakan Kim sebagai pemain di tengah padang, melainkan ada kecederaan, tidak ada perubahan akan dibenarkan untuk skuad terakhir mereka.

Ketika dihubungi oleh Soccernet, FIFA memberikan kenyataan berikut: "Senarai skuad yang telah diberikan oleh pasukan kepada FIFA pada 1 Jun 2010 adalah muktamad dan tidak dapat diubah. Pada senarai akhir harus tidak lebih daripada 23 pemain, tiga daripadanya mestilah penjaga gawang.

LAGI BERITA
* Maradona gelar Argentina pasukan "Kucing Liar"

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic