Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Diego Maradona telah mewarnai saingan Piala Dunia dengan memulakan peperangan psikologi apabila menggelar Argentina sebagai "kucing liar" dan meminta sekali lagi bantuan dari Tuhan.

Legenda pemain tengah itu memberi notis dia sedia untuk menerangi perlawanan dengan imej gil-gila beliau dengan memberi amaran kepada saingan mereka supaya harus meletakkan "semua lembu mereka atas pemanggang " untuk melihat skuad Amerika Selatan itu.

Cara Maradona menangani tekanan di Afrika Selatan akan menjadi salah satu yang menarik dalam pertempuran, dan beliau berada dalam bentuk pertempuran semalam.

Argentina menghadapi Nigeria di Kumpulan B dalam perlawanan pembukaan di Johannesburg pada tarikh 12 Jun dan Maradona berkata: "Saya mempunyai 23 kucing liar sedia untuk melapah kulit mereka di atas padang.

"Kami akan mencapai tahap yang selayaknya bagi jersi Argentina. Argentina harus berehat kerana untuk mengalahkan pasukan ini musuh kami harus meletakkan semua lembu mereka atas pemanggang.

"Dengan bantuan Tuhan, saya yakin pasukan ini akan memiliki sebuah perlawanan yang baik. Kami tenang kerana kerja yang kami lakukan akan membolehkan kami untuk mencari pasukan terbaik untuk bermain perlawanan pertama dan perlawanan seterusnya.

Maradona mengatakan dia belum memutuskan pasukannya atau taktik dan mengatakan latihan pada tahap tertinggi tidak akan memerlukan perlawanan pemanas badan lagi. Dia menambah: "Pasukan ini akan keluar berlatih beberapa hari sebelum perlawanan menentang Nigeria.

"Saya tidak bimbang kerana amalan kami membawa anda ke tahap yang anda mungkin tidak mencapai risiko kecederaan dalam pertandingan."

LAGI BERITA
* Wolves lengkapkan perpindahan penyerang Burnley

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic