Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Patrice Evra yang akan memimpin Perancis keluar untuk perlawanan pembukaan Piala Dunia melawan Uruguay hari ini menjelaskan permulaan sukar untuk hidup di England sebagai faktor penting untuk perkembangannya.

Bek kiri Manchester United dianugerahkan lilitan kapten setelah Thierry Henry akan bermula di bangku simpanan sepanjang perlawanan. Sementara itu pemindahan tugas tidak diberikan kepada William Gallas yang lebih berpengalaman - yang kini telah menolak untuk bercakap kepada media sebagai protes – maka Evra berasa bangga mendapat promosi itu.
*****

"Saya merasa bangga dan hormat dan tanggung jawab yang besar tetapi saya mempunyai rakan sepasukan saya di belakang," katanya. "Kami amat bangga sebagai pasukan dan percaya diri. Kami memiliki banyak tanggungjawab di bahu kami."

Pertahanan penuh itu berjuang di United pada separuh kedua musim 2005/06 setelah tiba dari Monaco dalam tetingkap pemindahan Januari. Namun, sejak itu dia telah berkembang menjadi mungkin bek kiri terbaik di dunia dan kemajuan itu telah memuncak apabila dia dilantik menjadi kapten negaranya.

Evra menambah: "Memang sukar untuk bercakap tentang diri. Saya telah bekerja keras untuk membolehkan sampai ke tahap ini. Saya tidak mempunyai hadiah diberikan kepada saya. Saya telah ditetapkan.

"Enam bulan pertama saya di Manchester adalah sukar, tetapi saya percaya diri dan kemampuan saya dan saya fikir itulah yang membuat perbezaan. Saya fikir psikologi saya membantu saya membangun dan mengembangkan kerjaya saya."

LAGI BERITA
* Diego Forlan sedia kembali ke England
* Nemanja Vidic mahu berhijrah dari United

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic