Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

MANCHESTER CITY telah menyelesaikan perpindahan bernilai £27juta untuk bintang Sepanyol David Silva.

Penyerang Valencia, 24, itu akan bergabung dengan pihak Roberto Mancini selepas Piala Dunia.

Silva berkata: "Waktu yang tepat bagi saya untuk mencari cabaran baru, dan saya gembira untuk bermain di England dengan Manchester City.

"Saya percaya Liga Perdana adalah salah satu kompetisi terbaik di dunia dan saya ingin membawa kejayaan kepada City dan memenangi piala bagi mereka.

"Saya ingin mengatakan bahawa saya selalu berharap untuk datang ke Manchester City dan saya gembira tentang masa depan saya di sana.

"Mereka adalah kelab dengan masa depan yang besar dengan pemain yang hebat. Saya ingin menjadi pemain penting dalam sejarah Manchester City.

"Sekarang saya harus menumpukan penuh perhatian bermain untuk Sepanyol di Piala Dunia."

Silva membentuk kerjasama yang hebat dengan rakan antarabangsa Sepanyol David Villa di La Liga dalam musim terakhir.

Tetapi dengan Valencia berjuang untuk dana dan menandatangani Villa untuk Barcelona, Silva telah memutuskan untuk bergerak keluar.

Dia menambah: "Saya ingin berterima kasih kepada Valencia sebagai kelab dan semua peminat setia mereka, dan pasukan saya pasangan di sana dan kakitangan.

"Saya telah menikmati enam tahun di Valencia, mereka telah menjadikan saya sebagai pemain bola sepak dan mereka akan selalu menjadi kelab khusus bagi saya."
 
City yang bercita-cita besar itu sekaligus telah memenangi perlumbaan untuk menangkap Silva daripada Chelsea dan Real Madrid.

LAGI BERITA
* 10 perkara menjadi kesilapan terbesar Capello
* Liverpool yakin ikat Hudgson ke Anfield

MACAM-MACAM ADA DI TOKABAUT
* Koleksi cerita lawak geli hati
* Himpunan karya kreatif

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic