Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Cesc Fabregas telah mengakui dia kecewa ditinggalkan di bangku simpanan Sepanyol dalam kempen Piala Dunia.

Fabregas kapten Arsenal terlepas pandang oleh Sepanyol ketika mengalahkan Portugal untuk menyertai pusingan empat pasukan terakhir Piala Dunia.

Fabregas menghadapi kekecewaan lagi pada suku akhir Sabtu depan menentang Paraguay apabila Xavi dan Andres Iniesta dijanjikan tempat pemain tengah dalam kesebelasan utama.

Fabregas berkata: "Saya selalu ingin bermain. Saya tidak biasa duduk di bangku dan saya ingin bermain di Piala Dunia.

"Saya selalu kompetitif dalam segala hal - bahkan di PlayStation. Tetapi itu keinginan saya untuk menang. Dan bahkan saya mempunyainya ketika dalam latihan.

"Saya belum pernah sebagai pemain puas menerima apa yang saya miliki, saya selalu ingin lebih. Saya menghormati keputusan jurulatih.

"Saya tahu berada di bahagian tengah akan menjadi sukar kerana kami mempunyai ramai pemain bagus, tetapi saya tidak akan pernah menyerah.

"Saya sudah menyertai banyak  perlawanan tetapi jika saya sudah tidak bermain tiga perempat dari permainan, maka tidak begitu berharga bagi saya.

"Saya masih tidak memikirkan masa terbaik untuk Sepanyol telah tiba dan saya masih harus terus bekerja untuk memperbaiki diri."

Fabregas juga menegaskan bahawa dia fokus pada Piala Dunia dan tidak semestinya meninggalkan Arsenal musim panas ini walaupun minat daripada Barcelona.
 
Presiden baru Barcelona Sandro Rosell diharapkan untuk kembali dengan tawaran baru untuk Fabregas setelah masa jawatannya bermula hari ini.

Mantan presiden Joan Laporta yang membuat tawaran £30j untuk Fabregas ditolak dan kapten Arsenal telah memberitahu Arsene Wenger secara semuka bahawa dia ingin bergabung dengan Barcelona.

Tapi Fabregas berkata: "Saya tidak mengatakan bahawa saya pasti akan meninggalkan Arsenal. Segalanya mungkin. Sekarang kepala dan tumpuan saya pada Piala Dunia.

"Saya sangat bangga menjadi kapten Arsenal dan saya mencintai kelab dan menghormati mereka. Ini merupakan kebanggaan kepada saya dilantik sebagai kapten."


LAGI BERITA
* Liverpool yakin boleh ikat Hudgson ke Anfield
* David Silva sah pindah ke Manchester City

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic