Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Kita melihat kesalahan terbesar bencana England dalam Piala Dunia adalah disebabkan pengurusnya Fabio Capello.

Warga Itali itu menolak untuk mendedahkan kesebelasan utamanya, bahkan kepada pemain England sendiri, sehingga hanya dua jam sebelum sepak mula. Setelah teguran oleh John Terry pengumuman keluar sedikit lebih awal.

Sebelum meninggalkan negara untuk ke Afrika Selatan dia mengambil pemain separuh cergas untuk pasukan seperti pertahanan tengah Ledley King dan Rio Ferdinand ditambah pemain tengah Gareth Barry.

Capello yang sukar diduga itu memasukkan pemain Aston Villa James Milner melawan Amerika Syarikat ketika dia sakit. Milner hancur setelah setengah jam - sementara Joe Cole, sihat dan penuh kegembiraan untuk bermain itu diabaikan.

Beliau benar-benar percaya bahawa Gareth Barry - yang memiliki rata-rata musim pertama di Manchester City hanya mencetak tiga gol dalam 43 perlawanan - adalah penyelamat bola sepak England.

Penolakan untuk bermula dengan Joe Cole dalam empat perlawanan England, meskipun bekas bintang Chelsea bersinar dalam pertandingan pemanasan dan tuntutan awam yang besar untuk dimasukkannya.

Memilih Rob Green berbanding penjaga gol veteran lebih berpengalaman dari Portsmouth David James, 39, dan pemain meningkat naik Joe Hart, 23, untuk pembukaan England yang menghasilkan bencana.

Mengetepikan penjaring gol England kedua tertinggi di Liga Perdana - 24-gol Darren Bent - untuk tiga gol Emile Heskey dan kekal dengan dia walaupun ancaman kurang menjadi.

Dia memindahkan John Terry dari kedudukan biasa di sebelah kiri pertahanan pusat untuk digantikan dengan Matthew Upson. Tidak terlihat selesa dengan perubahan tersebut.

Sementara pasukan lain penuh kelajuan beliau meninggalkan pemain sayap Arsenal Theo Walcott dan bintang muda Manchester City Adam Johnson - yang juga sangat laju - di rumah.

Keras kepala untuk kekal dengan formasi 4-4-2 ketika keputusan tidak memberangsangkan - dengan negara menggesa supaya kapten Steven Gerrard untuk bermain sebagai sokongan kepada penyerang tunggal Wayne Rooney.

LAGI BERITA