Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Manchester United telah muncul sebagai sebuah lagi kelab yang berminat untuk menandatangani Joe Cole.

Sir Alex Ferguson dipercayai telah menempatkan Reds ke kedudukan terdepan untuk menandatangani Cole, dengan United salah satu daripada tiga kelab menawarkan tempat bermain bagi perancang Chelsea itu.

Cole akan menjadi agen bebas apabila kontraknya di Stamford Bridge berakhir pada tarikh 1 Julai.

Tetapi walaupun ia belum dapat bersetuju dengan tawaran perjanjian Chelsea, dia telah medapat tawaran daripada United, bersama-sama dengan tawaran dari Spurs dan gergasi Itali Juventus.

Cole, yang dijangka akan dimasukkan dalam skuad akhir Fabio Capello 23-pemain England untuk Piala Dunia pada hari Selasa, pindah ke Chelsea dari West Ham pada tahun 2003.

Di Stamford Bridge dia telah memenangi tiga gelaran, dua Piala Liga, dan tiga Piala FA, dan hampir memenangi piala Liga Juara-Juara dalam perlawanan akhir dua tahun lalu.

Tetapi kedudukan pemain tengah Inggeris itu tergugat akibat kecederaan panjang dan kehilangan rentak musim lalu, walaupun menjaringkan gol yang menakjubkan ketika menentang United.

Chelsea yang  tidak bersedia untuk menempatkan Cole bersama-sama Frank Lampard dan John Terry dari segi jumlah gaji, membuatkan dia perlu mempertimbangkan masa depannya.

Spurs telah menunjukkan minat untuk mendapatkannya dengan bos Harry Redknapp, yang bersama dengan Cole di West Ham, mampu menawarkan perlawanan Liga Juara-Juara.

Tapi Redknapp, yang telah memantau situasi Cole selama 18 bulan terakhir, secara peribadi merasakan Cole telah memilih untuk pindah ke Old Trafford.

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic