Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Chelsea cipta rekod baru Liga Inggeris

Posted by Tokabaut Monday, May 10, 2010 , , ,

Carlo Ancelotti Chelsea memenangi gelaran Liga Perdana dengan bergaya pada hari akhir musim ini, menewaskan Wigan Athletic 8-0 di Stamford Bridge untuk mencipta rekod baru 103 gol yang dihasilkan dalam satu kempen musim.

* Ribery mungkin tidak ke Chelsea
* Ancelotti tidak berminat dapatkan Torres

Bekas juara Manchester United mengalahkan Stoke City 4-0 di Old Trafford tetapi memerlukan Blues untuk mencicirkan mata di laman sendiri dan walaupun menang Sir Alex Ferguson tetapi gagal mencipta kemenangan liga empat kali berturut-turut.

Striker Chelsea Didier Drogba poket hat-trick untuk memuat tujuan peribadinya-pengiraan hingga 29 untuk mengaut Kumpulan Premier anugerah Golden Boot depan United Wayne Rooney, pada tarikh 26.

The Blues telah menghasilkan tujuh gol atau lebih empat kali musim ini dan Nicolas Anelka mulai pesta gol pada hari Ahad selepas hanya enam minit berlangsung. Frank Lampard kemudian menjaringkan gol dari titik penalti apabila Gary Caldwell dihantar keluar akibat pelanggaran terhadap pemain tengah di dalam kotak.

Melawan sepuluh orang, Chelsea melaju ke kemenangan dengan Anelka dan Salomon Kalou menjaringkan gol selepas rehat, sebelum Drogba melakukan haktrik, dan Ashley Cole melengkapkan kemenangan.

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic