Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Perpindahan Jose Mourinho ke Real Madrid telah mengundang kepanikan di kelab atasan Liga Perdana.

Pemain Chelsea Didier Drogba, Frank Lampard dan Ashley Cole berada dalam pemerhatiannya, bersama dengan bintang Liverpool Steven Gerrard dan Fernando Torres.

Mourinho, yang memimpin Inter Milan ke malam bersejarah Liga Juara-Juara  Sabtu malam lepas, akan diberikan bajet  £100juta untuk menjadikan Real Raja di Eropah.

Dia akan menandatangani kontrak selama empat tahun dengan gergasi Sepanyol bernilai £ 8 juta setahun, ditambah bonus besar jika memenangi La Liga dan Liga Champions.

Bekas pengurus Chelsea itu juga mempunyai hubungan rapat dengan Michael Essien dan penjaga gol Petr Cech dari kelab yang dia tinggalkan pada tahun 2007.

Dan Liverpool akan gementar. Special One itu sudah dua kali cuba menandatangani kapten Steven Gerrard ketika beliau di Chelsea, namun untuk memikat Torres kembali ke Sepanyol mungkin agak sukar kerana dia tetap menjadi pahlawan bagi musuh Real iaitu Atletico.

Mourinho adalah seorang peminat besar peledak Manchester United Wayne Rooney, sementara penyerang Arsenal Robin van Persie dan penyerang Manchester City Emmanuel Adebayor juga sasaran berpotensi.

Diego Milito, dua Inter ketika perlawanan akhir Liga Juara-Juara menentang Bayern Munich, mungkin mengikuti Mourinho ke Madrid, bersama-sama dengan perancang Wesley Sneijder dan penjaga gol Julio Cesar.

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic