Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Fernando Torres akan menjadi subjek tawaran rekod dunia dari Chelsea dalam beberapa hari.

Jumlah pakej kos pemindahan dan gaji akan
menjadikan pelaburan Torres berjumlah £130 juta. Dan Soccernet telah diberitahu bahawa pemilik Roman Abramovich secara peribadi mengambil alih projek untuk membawa penyerang Liverpool itu ke Chelsea.

 * Mourinho masih berteka-teki tentang masa depan
 * Febregas pindah ke Barcelona minggu depan?

Torres telah dikaitkan dengan Chelsea, Manchester City, Barcelona dan Real Madrid ketika ini tetapi Blues adalah yang pertama yang membuat tawaran konkrit.

Abramovich bersedia untuk melaburkan wang tunai selepaskemenangan berganda Liga Perdana dan FA Cup musim ini, tetapi beliau juga sedar beliau boleh memotong peruntukan dengan memberikan alternatif kesepakatan kepada Liverpool yang memerlukan pemain baru.

Chelsea bersedia menawarkan tiga pemain sebagai pertukaran, bagi melancarkan proses pemindahan Torres.

Abramovich juga sedia untuk menyamai tawaran gaji City kepada Torres dianggarkan bernilai £200,000 juta seminggu, yang sedang diperdebatkan melalui orang tengah yang berkuasa untuk mencuba dan mendapatkan persetujuan.

Seorang sumber mengatakan Soccernet: "Torres adalah yang terbaik, dan Roman mahukan yang terbaik. Beliau telah mengenalpasti Torres sebagai pemain yang boleh membantu dia membawa Liga Juara-Juara ke Stamford Bridge.

"Torres boleh pergi ke City hanya untuk wang sebanyak mungkin bahkan lebih, tapi jelas bahawa Chelsea menawarkan jauh lebih banyak seperti Liga Juara-Juara sedangkan City tidak mempunyainya."

Chelsea sedang menyusun senarai pemain untuk menawarkan kepada Liverpool dalam perjanjian pertukaran  untuk Torres yang boleh mencapai nilai pemindahan keseluruhan di atas 80 juta pound melebihi rekod dunia Real Madrid yan dibayar untuk Cristiano Ronaldo.

Perjanjian itu distruktur seperti berikut; memilih mana-mana tiga pemain dari senarai diberikan ditambah £ 40juta wang pendahuluan untuk Torres. Tawaran itu, menurut sumber-sumber Soccernet, akan diberikan sebelum menjelang Piala Dunia di Afrika Selatan, dan kemungkinan besar awal minggu depan.

Dengan tiga pemain rata-rata sekitar £ 15 juta masing-masing, jumlah penilaian keseluruhan tawaran Torres akan melebihi kos Ronaldo.

Abramovich secara peribadi menjadi peneraju pencarian untuk mendapatkan Torres, dan pengurusnya Carlo Ancelotti akan mempertimbangkan pemain yang akan digunakan sebagai umpan untuk memancing Liverpool iaitu: Jose Bosingwa, Nicolas Anelka, Ricardo Carvalho, Deco, Salomon Kalou dan Paulo Ferreira.

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic