Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

1) Pengawalan bola

Sepanyol menggunakan idea kuno yang memiliki bola terbanyak akan memenangi perlawanan bola sepak. Tetapi masuk akal: Jika anda mempunyai bola, lawan anda tidak boleh jaringkan gol. Sepanyol menghantar bola di dalam permainan canggih dan artistik yang mengambil kawalan permainan, menentukan hala tuju, dan keluar dengan kemenangan. Pemain-pemain Sepanyol telah bertahan dengan gaya mereka, dan itu membawa mereka ke separuh akhir. Dan ini masih tanpa persembahan berkualiti tinggi daripada beberapa pemain terbaik mereka, termasuk Fernando Torres, yang belum menjadi ancaman bahaya seperti yang biasa dilakukan. Sepanyol boleh menang besar jika akhirnya mereka menjadi bila menentang Jerman.

2) Tiki-Taka

Tiki-apa? Tiki-Taka adalah bunyi yang dihasilkan oleh bola apabila pemain-pemain utama Sepanyol  membuat hantaran cepat sesama mereka walaupun melewati pertahanan yang ketat.  Dalam beberapa tahun terakhir mereka telah menjadi terkenal kerana permainan metodikal mereka dengan hantaran pendek. Pemain bergerak sedikit dengan hantaran beri-dan-pergi dan membuat larian pendek dalam padang. Ketika mereka mendapati pertahanan leka, mereka menyerang dengan lolosan tumit pantas atau melambung ke dalam kotak. Ketidakmampuan Sepanyol mendominasi pasukan setakat ini di Piala Dunia mempunyai beberapa pengkritik mempersoalkan gaya permainan Tiki-Taka. Tapi itu terbukti berkesan sebelum ini.

3) David Villa


David Villa boleh memberi perbezaan dalam pertandingan ini. Penyerang ikan yu dengan jambang dan janggut sejemput di bawah bibir adalah penjaring gol terbanyak kejohanan dengan lima gol. Dengan semua ancaman pemain Sepanyol kelas dunia masih lagi ketandusan gol, Villa adalah faktor Sepanyol masih dalam kejohanan. Jika sudah nampak sinar di matanya, berhati-hatilah. Bola tidak lama lagi untuk menerjah jaring.


Tidak setuju? Baca 3 sebab Jerman akan menang lawan Sepanyol

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic