Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!


1) Pertahanan Brazil mengandungi satu kelemahan utama: pertahanan kiri Michel Bastos. Dia tidak menyerlah dalam kejohanan ini dan hanya terjamin tempatnya kerana bantuan pertahanan meningkat umur, Gilberto, yang dimasukkan ke dalam skuad menyoroti kurangnya pilihan di kedudukan lama yang dimiliki oleh Roberto Carlos.

2) Dalam Belanda mempunyai Arjen Robben pemain yang ideal untuk mengekspos kelemahan Brazil ini di sebelah kiri. Belanda agak datar dalam dua perlawanan pertama mereka di mana Robben berehat untuk memberinya waktu untuk pulih dari kecederaan. Tetapi dia datang di perlawanan terkini kumpulan dan cepat merubah segalanya, merembat deras ke gawang dengan Klaas-Jan Huntelaar menjaringkan gol hasil lantunan bola. Melawan Slovakia dia mencetak gol pembukaan dengan tujuan memberikan mimpi buruk kepada Brazil. Robben akan menyambut hantaran bola panjang di sebelah kanannya dan kemudian robek menerobos sebelah kiri pertahanan Slovakia sebelum menjaringkan gol. Dia akan melakukan perkara sama pada Bastos. Robben tidak pernah kekurangan keyakinan, dalam minitnya di lapangan sejauh ini kelihatan seperti salah satu dari beberapa bintang bersedia untuk menyerlah dalam kejohanan ini.

3) Belanda mendapat dorongan besar pada hari Rabu ketika Elano diperintah keluar daripada Brazil selepas gagal sembuh dalam waktunya akibat kecederaan dialaminya pada 20 Jun melawan Ivory Coast. Pemain tengah ini penting untuk jurulatih Dunga skim taktikal dan telah hadir konstan selama masa jawatannya. Disiplin dan etika kerjanya – memberi Dunga kelebihan kelajuan - adalah apa yang membolehkan pemain seperti Kaka dan Robinho kebebasan untuk mendorong maju. Tetapi dia bukan sekadar watak pembantu sahaj. Elano juga aset berharga Brazil- dengan sembilan gol dalam 46 perlawanan untuk negaranya, termasuk satu dalam dua perlawanannya dalam Piala Dunia ini.

LAGI BERITA
* Fabiano: Belanda bermain dengan api  
* Mezut Ozil intai peluang di England

MACAM-MACAM ADA