Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Cristiano Ronaldo telah bersumpah untuk menamatkan kemarau jaringannya bagi Portugal hari ini dan membuktikan bahawa dia tetap menjadi salah satu pemain terbaik di dunia.

Meskipun menjaringkan 33 gol pada musim pertamanya di Real Madrid selepas rekod dunia perpindahannya £80juta dari Manchester United, Ronaldo belum menjaringkan gol untuk negaranya sejak Februari 2009.

Dia gagal menjaringkan atau memberikan hantaran gol dalam tujuh kelayakan Piala Dunia dan semua mata akan tertumpu pada pemain dunia yang paling mahal untuk melihat apakah dia dapat menamatkan prestasi menyedihkan dalam perlawanan pembukaan Kumpulan H Portugal melawan Pantai Gading.

"Saya ingin menyerlah di Piala Dunia," kata Ronaldo. "Saya menyimpan semua gol saya untuk perlawanan ini. Memang benar saya tidak menjaringkan gol untuk Portugal untuk waktu yang lama, tetapi ini tidak mengganggu saya. Saya percaya pada diri saya dan pasukan saya dan saya yakin kami boleh melakukannya dengan baik di sini.

"Itu akan sangat hebat jika saya boleh menjadi penjaring terbanyak dan pemain terbaik di Piala Dunia, dan saya percaya saya dapat menjadi lebih baik dan lebih baik di pertandingan ini. Saya ingin menunjukkan kepada semua orang apa yang boleh saya lakukan dan menunjukkan bahawa saya masih pemain terbaik.

LAGI BERITA

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic