Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Manchester United bersedia membuat tawaran berani untuk Mikel Arteta.

Pemain tengah bertaraf di Everton itu kini sedang terlibat dalam pembincangan kontrak
dengan kelab Merseyside itu, namun setakat ini belum mencapai kemajuan dalam perundingan.

Dan sekarang pengurus Old Trafford Sir Alex Ferguson bersedia untuk menguji pasaran dengan penyelidikan untuk melihat apakah rakannya David Moyes itu akan bersedia untuk menjual.

Arteta masih memiliki baki kontrak dua tahun di Goodison, tetapi kemajuan dalam perundingan sangat perlahan, dan pemain dari Sepanyol itu menyedari tentang minat daripada United, Arsenal dan Manchester City.

Dia setia kepada Everton dan mempunyai hubungan yang baik dengan Moyes, tapi pada usia 28 dia ingin kesempatan untuk bermain di Liga Juara-Juara dan bermain di peringkat antarabangsa.

Pengurus United Fergie memang terlalu menghormati rakannya di Everton Moyes dan tidak akan cuba untuk membawa pemain itu pergi.

Tetapi kalau Everton memutuskan bahawa mereka tidak akan dapat memujuk pemain tengah itu untuk memberikan komitmen jangka panjang masa depannya, maka mereka akan tertarik, khususnya jika harga yang tepat di sekitar £10juta.

Arsenal sudah melihat Arteta sebagai pengganti Cesc Fabregas jika dia pergi, dan City juga kagum dengan pemain tengah itu.

Everton tidak mahu menjual dan masih percaya bahawa warga Sepanyol itu akan menandatangani kontrak baru, dan pejabat di Goodison sememangnya enggan untuk melakukan perniagaan apapun dengan City selepas rasa kecewa yang ditinggalkan oleh Joleon Lescott untuk berpindah ke Eastlands musim panas lalu.

LAGI BERITA

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic