Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Manchester City telah melepaskan Martin Petrov, Benjani Mwaruwari dan Sylvinho selepas kontrak mereka tamat tempoh.

Petrov, 31, berpindah ke Eastlands dari Atletico Madrid pada tahun 2007, tapi sering cedera telah menyekat peluang dan dia telah menentang terhadap bekas pengurus musim lalu Mark Hughes.

Benjani, juga 31, satu lagi pemain ditandatangani Sven-Goran Eriksson bergabung dengan kelab selepas musim kejayaan dengan Portsmouth, tapi dia telah diberikan peluang terhad pasukan pertama dan keluar  secara pinjaman ke Sunderland pada bulan Februari.

Bekas pertahanan Arsenal dan Barcelona Sylvinho, 35, bergabung dengan kelab dengan kontrak untuk satu tahun musim panas lalu, namun hanya memulakan sembilan penampilan  ketika dia berjuang untuk menyesuaikan diri dengan Liga Perdana.

Sebuah kenyataan di laman rasmi kelab menyatakan: "Martin Petrov, Sylvinho dan Benjani adalah pemain lama yang akan meninggalkan City musim panas ini. Kesemua tiga pemain berada di luar kontrak dan bebas untuk merundingkan kesepakatan dengan kelab baru.

"Juga dikeluarkan musim panas ini adalah penyerang muda Jack Redshaw, yang diminati Rochdale, penjaga gol  Tobias Johansen dan pemain tengah Karl Moore."


LAGI BERITA
* Robinho berminat pindah ke Barcelona
* LAMAN UTAMA

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic