Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Arsene Wenger ditetapkan untuk memenangi pertempuran itu untuk Mark Schwarzer - selepas kembali dengan tawaran segar £3.5juta.

Penjaga gol Aussie Schwarzer, 37, sedar minat daripada Arsenal dan memberitahu Fulham dia ingin berhenti di Craven Cottage.

Ia telah menyebabkan pengurus Fulham Roy Hodgson bersetuju  untuk kehilangan Schwarzer setelah Arsenal semakin hamper dengan sasaran penjaga gol utama mereka.

Wenger melihat Schwarzer sebagai penjaga gol berpengalaman yang beliau perlu kuatkan pertahanan dan juga tidak menghalang kemajuan peringkat pemain-pemain muda..

Pilihan pertama Sepanyol Manuel Almunia, yang disingkir pada akhir musim dengan kelab mendakwa bahawa dia mempunyai kecederaan pergelangan tangan, membolehkan mereka membeli pemain muda bernilai dari Poland Wojciech Szczesny, 20, sebagai prospek yang besar untuk masa depan.

Wenger menghantar pengintip untuk melihat Schwarzer pada akhir musim ini dan telah menyaksikan secara peribadi di Afrika Selatan.

Fulham telah menolak satu tawaran dari Arsenal untuk sekitar £ 3m tetapi The Gunners terus mencuba dan sekarang Cottagers terpaksa rela untuk kehilangannya.

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic