Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Arjen Robben cukup cergas untuk bermain melawan Denmark bagi skuad Belanda dalam perlawanan pembukaan Piala Dunia, menurut fisioterapi yang merawatnya.

Pemain sayap Bayern Munich itu mengalami kecederaan hamstring dalam perlawanan persahabatan dan jurulatih Belanda Bert van Marwijk telah mengatakan dia tidak akan dipertimbangkan untuk perlawanan hari Isnin di Johannesburg.

Tetapi Dick van Toorn berfikir sebaliknya dan berkata: "Saya fikir dia boleh bermain. Jika mereka tidak beri dia main kerana alasan taktikal, ok, tetapi anda tidak boleh mengatakan bahawa dia tidak akan cergas."

Pemain 26 tahun masih ditinggalkan ketika baki pasukan berangkat ke Afrika Selatan untuk mendapatkan rawatan intensif dari Van Toorn.

Fisioterapi 77 tahun itu adalah permintaan Robben.  Walaupun diasingkan dari kem Belanda, Van Toorn tidak menyembunyikan perbezaan antara kedua-dua belah pihak.

Dia menambah: "Itu bergantung pada jurulatih. Dia memiliki pendapat yang berbeza dari yang saya fikirkan.  Dia berfikir bahawa seorang pemain tidak boleh bermain dalam rasa sakit, kerana ia telah terlepas beberapa sesi latihan.

"Tetapi saya berkata 'cergas tetap cergas’ .Jika Arjen tidak merasa sakit lagi, lalu dia cergas dan maka dia harus bermain."

LAGI BERITA
* Arsenal tamatkan spekulasi perpindahan Fabregas

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic