Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!


Arjen Robben berharap fisioterapi yang cukup akan membantu dia mengambil bahagian dalam Piala Dunia.

Pemain Belanda mengalirkan sedikit air mata apabila mengalami kecederaan kecil hamstring di kaki kirinya dan diragui untuk menyertai kejohanan itu.


Robben datang sebagai pemain gantian separuh masa kedua pada hari Sabtu di mana  Hungary menang 6-1 dan menjaringkan dua gol sebelum terpaksa keluar lima minit sebelum masa tamat.

Dia berkata: "Pada hari Ahad saya telah melakukan imbasan dan itu hanya luka kecil di hamstring kiri saya. Ini pertama kali saya mengalami kecederaan tersebut di kaki saya.

"Kalau saya biarkan sembuh sendiri maka saya akan kembali ke padang dalam empat hingga enam minggu, tetapi kami tidak punya waktu begitu banyak.

"Fisioterapi Dick van Toorn akan membantu saya. Kami akan bekerja sangat kuat. Saya akan berjuang sampai saat akhir.

"24 jam yang terakhir saya telah begitu banyak mendapat sokongan daripada semua orang di sekeliling saya dan yang mempunyai kesan positif pada saya.

"Selepas kecederaan, saya pergi ke bilik persalinan untuk diagnosis pertama yang sangat sukar.

"Tetapi amat jelas bahawa itu tidak baik kerana saya merasa amat sakit."


LAGI BERITA
* Didier Drogba dijangka pulih untuk World Cup

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic