Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!


Sir Alex Ferguson malam berjanji berjanji beliau hanya akan bersara jika Manchester United mencapai kejayaan pertama dalam saingan Liga Inggeris.
Setelah sebulan tiada isyarat tentang masa depan Fergie di Old Trafford, pengurus United itu akhirnya memutuskan dia hanya akan bersara setelah dapat merampas semula kejuaraan Liga Inggeris daripada Chelsea.

Ferguson menegaskan bahawa dia tidak akan meninggalkan penggantinya pasukan merudum seperti yang ia diwarisinya dari Ron Atkinson pada tahun 1986.

Ia menolak untuk bersara sebelum ia mencapai 25 tahun khidmat tanggung jawabnya atas United – perjalanan yang akan dicapai dalam 18 bulan - tapi Fergie berkata: "Jika kita terkena mantra buruk, bukanlah masa yang sesuai untuk pergi .

"Saya tidak mahu meletakkan pengurus baru ke dalam situasi di mana ia mengambil alih pasukan buruk. saya ingin meninggalkan United dalam kedudukan baik dan sihat"

Ferguson telah sekali menukar fikiran daripada keinginan bersara, mengumumkan niatnya untuk mengundurkan diri lapan tahun yang lalu hanya untuk mempertimbangkan kembali kedudukannya, dan ia menambah: "Pada tahun 2002, saya membuat keputusan yang tidak serius. Usia 60 agak menarik, saya memenangi Piala Eropah dan banyak orang mengatakan, 'anda tidak akan boleh melakukannya lagi. "

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic