Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Jose Mourinho malam semalam mengambil risiko kemarahan Alex Ferguson dengan mengakui dia sangat berminat untuk menguruskan Wayne Rooney.

Special One itu berharap untuk akhirnya mengambil alih Real Madrid minggu depan selepas gergasi Sepanyol mencapai kesepakatan dengan Inter Milan untuk membebaskannya.

Ditanyakan pemain yang beliau suka menguruskan, Mourinho berkata: "Saya akan mengatakannya kerana itu tidak mungkin berlaku.

"Saya akan gembira untuk menguruskan Wayne Rooney, disebabkan besarnya bakat sebagai pemain dan juga mentalitinya.

"Tetapi rakan saya Sir Alex Ferguson tidak perlu risau kerana tidak mungkin ini berlaku."

Kata-kata Mourinho pasti akan menaikkan kemarahan Fergie sebagaimana diketahui bahawa Presiden Real Florentino Perez telah lama mensasarkan penyerang Manchester United Rooney, 24.

Madrid sangat terdesak untuk memasukkan nama-nama terbesar dalam bola sepak England dan Mourinho telah jelas menghantar mesej yang sangat umum.

Old Trafford dan Ferguson telah kehilangan Cristiano Ronaldo, yang pergi ke Bernabeu musim panas lalu untuk rekod dunia yuran £80juta.

Sumber pihak atasan Madrid mengatakan kepada SunSport bahawa Perez inginkan Rooney dan sedang mempersiapkan tawaran mega-dolar serta gaji £10 juta setahun.

Malam tadi, Inter membuka jalan untuk melepaskan Mourinho selepas bersetuju perjanjian dengan Real yang akan melihat Klaus denda £ 13.5j beliau dipotong separuh.

Kata sepakat semua itu telah tercapai pada pertemuan di Milan antara Presiden Inter Massimo Moratti dan pelabur besar Real, Perez.

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic