Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Redknapp: Bale dan Modrid tidak akan dijual

Posted by Tokabaut Friday, April 30, 2010

Bos Tottenham Harry Redknapp telah menolak laporan bahawa duo bintangnya Luka Modric dan Gareth Bale akan meninggalkan White Hart Lane pada musim akan datang, dan mendedahkan bahawa Bale akan ditawarkan kontrak baru setelah mempamerkan aksi memberangsangkan.


Gareth Bale meledak gol penting menentang Chelsea dan Arsenal dalam beberapa minggu terakhir.

Bale dilaporkan sasaran perpindahan utama bagi pengurus Manchester United, Sir Alex Ferguson namun Redknapp menegaskan dia tidak berniat menjual salah satu pemain terbaik Totenham - dan itu termasuk Luka Modric yang juga dikaitkan dengan perpindahan ke Old Trafford minggu ini.

Redknapp menyatakan bahawa sementara Spurs telah tergoda oleh jualan besar-wang di masa lalu, termasuk perpindahan Michael Carrick dan Dimitar Berbatov ke United, ia akan memastikan ini tidak berlaku.

"Saya tidak mahu menjual Modric atau Bale, tidak mungkin, sama sekali tidak mungkin," kata Redknapp kepada Soccernet. "Para pemain muda adalah masa depan kelab dan kita seharusnya tidak menjual pemain muda terbaik kami seperti Modric dan Bale.

"Jika anda melakukannya, bagaimana anda akan bergerak selepas itu? Jika anda ingin maju sebagai pasukan dan sebagai kelab anda tidak akan mempunyai kesempatan jika anda menjual pemain seperti itu.

"Kita akan menyediakan tempat di Spurs, kami ingin membina stadium baru, kami mempunyai tempat latihan baru; kelab sedang bergerak untuk maju."

Laporan menyatakan bahawa United akan bersedia membayar sampai £25 juta untuk Modric dan £ 20 juta untuk Bale, tetapi Redknapp berkata: "Modric adalah kelas dunia, saya tidak akan tertarik untuk menjualnya. Bale adalah pemain muda hebat dengan masa depan yang cerah, anda akan gila jika berfikir tentang menjual dirinya.

"Bahkan, kelab akan menawarkan Bale kontrak baru, dia telah datang dalam kumpulan beberapa bulan terakhir dan dia layak untuk itu. Bakat luar biasa, dan juga pemuda yang bagus.
"Tetapi mereka tidak hanya bakat-bakat muda yang kita miliki, lihat saja Lennon, apa jenis pemain sepertinya, dan dia telah berlatih minggu ini, dia terlibat Sabtu lalu dan kita harus melihat apakah dia bersedia untuk memulakan perlawanan menentang Bolton pada hari Sabtu, dia akan mempunyai peranan besar untuk bermain dalam memastikan kami berada di tempat keempat. "

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic