Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Neville sambung kontrak baru MU

Posted by Tokabaut Friday, April 30, 2010

Kapten Manchester United, Gary Neville telah menandatangani sambungan kontrak satu tahun yang akan membuatnya kekal di kelab sampai akhir musim 2010-11.

Gary Neville disukai oleh penyokong Manchester United, tapi penyokong pembangkang agak tidak menyukainya

Neville, yang telah membuat 27 penampilan untuk United musim ini, telahberada di Old Trafford sepanjang kerjayanya – membuat penampilan pertama buat Sir Alex Ferguson pada tahun 1994 dan seterusnya menggantikan Paul Parker sebagai pilihan pertama bek kanan.

Setelah menderita cedera pergelangan kaki yang serius dalam perlawanan menentang Bolton pada tahun 2007, kerjaya Neville tampak dalam bahaya, tetapi setelah berulangkali usaha pemulihan gagal, dia akhirnya kembali ke kesebelasan utama musim lalu, walaupun John O'Shea lebih mendapat pilihan.

Musim ini, Neville telah berjuang dengan pemain Brazil Rafael Da Silva untuk kesebelasan utama, tapi sering mendapati dirinya dipilih untuk perlawanan dengan kelab terbesar – seperti perlawanan Liga Juara-Juara, antaranya dengan Ac Milan untuk merebut 16 tempat teratas, serta perlawanan menentang Chelsea , Liverpool dan Manchester City di separuh musim kedua.

Melihat kepada persembahannya menyebabkan banyak untuk berspekulasi bahawa Neville boleh dikonfigurasikan untuk menerima panggilan kejutan skuad England ke Piala Dunia, dengan Fabio Capello dianggap bersedia untuk memilihnya sebagai pembantu untuk Glen Johnson.

Neville menyertai rakannya di Old Trafford iaitu Paul Scholes dan Ryan Giggs dalam menandatangani perjanjian masa depan mereka bersama kelab dan pengurus United Ferguson mengaku gembira dengan keputusan kaptennya untuk menyambung satu tahun lagi.

"Beliau layak mendapatkannya," kata Ferguson. "Sumbangannya untuk kelab sangat hebat. Sesetengah pemain membuat kerjaya dengan tekad dan akan sanggup melakukannya dan saya pikir salah satunya adalah Gary. Apa yang Gary telah capai setelah berehat daripada perlawanan selama 18 bulan, dengan usianya 30, adalah sangat mengagumkan .''