Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Perdebatan tentang pembelaan Arsene Wenger terhadap terjahan keras Jack Wilshere kembali dibuka setelah diberi amaran oleh Wolves: Tutup mulut kamu!

Wenger telah menjadi pengkritik paling lantang bersuara berikutan beberapa siri kecederaan serius di Liga Perdana Inggeris.

Tapi beliau dituduh berat sebelah apabila membela Wilshere atas terjahan kerasnya terhadap pemain Birmingham Nikola Zigic sehingga dia mendapat kad merah.

Kini ketua pegawai eksekutif Wolves Jez Moxey telah mengecam Wenger, menegaskan pengurus bangsa Perancis itu berbicara omong kosong.

Dia mengatakan kepada BBC 5Live: "Ini adalah sememangnya omong kosong. Yah, aku berharap dia mendengar ini: tutup mulut kamu.


'Wilshere dan pemain anda [Wenger] yang lain akan membuat terjahan serupa. "Moxey, yang kelabnya sendiri telah banyak dikritik kerana pendekatan fizikal mereka, menambah: "Saya sangat tersenyum sinis mendengar Arsene Wenger cuba membela Jack Wilshere terhadap terjahan itu.


'Semua katanya sama sahaja dengan setiap pengurus yang lain malah beliau adalah salah satu pengurus yang paling kehadapan, mengeluh dan mengeluh dan mengeluh tentang hal itu kerana tidak adil pada pasukannya. "