Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Rio Ferdinand telah memberitahu rakan-rakan England untuk hasilkan kemenangan esok ke atas Jerman.

Kapten England yang cedera itu mengatakan dia selalu mendapat inspirasi hanya dengan melihat foto Deutschland 1 Inggeris 5.

Itulah papan skor tidak dapat dilupakan ketika pemain muda kita membelasah Jerman di Munich pada tahun 2001.

Ferdinand berkata: "Saya tahu kita boleh melakukannya pada hari Ahad. Ketika saya memikirkan Jerman, 5-1 di Stadium Olimpik selalu muncul di fikiran saya.

"Saya suka foto dari papan skor itu. Saya ada salinannya di rumah.

"Ini adalah saat yang cemerlang. Kenangan ini kekal bersama anda selama-lamanya .."

Pemain ketika ini kapten Steven Gerrard, Ashley Cole, Emile Heskey dan Jamie Carragher semua terlibat pada malam itu.

Ferdinand juga menyokong rakan sepasukannya di Manchester United  Wayne Rooney meledak kembali ke tahap sebenar di Bloemfontein.

Dia menambah: "Permainan Jerman adalah tempat Wazza dapat melakukan perniagaan.

"Saya sangat ingin melihat dia untuk keluar dari perlawanan ini sebagai pemain terbaik perlawanan. Jika itu terjadi, ada kemungkinan kami akan memenangi Piala Dunia."

Sementara itu bekas ketua Jerman Franz Beckenbauer telah meminta maaf apabila melabelkan England 'bodoh' untuk tidak menang Kumpulan C dan menyatakan mereka telah 'terbakar' oleh musim Liga Perdana lalu yang sukar.

Beliau berkata: "Sebelum Piala Dunia saya fikir England mungkin akan menang.

"Mereka mempunyai pasukan yang hebat dan jurulatih yang hebat dan kemudian, setelah dua permainan pertama, saya sangat kecewa.

"Mungkin kata-kata saya adalah reaksi dari kekecewaan saya tapi saya minta maaf."


LAGI BERITA
* Philipp Lahm: Wayne Rooney adalah dinamit

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic