Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Manchester City akan membayar Joe Cole £110,000 seminggu, ditambah £3juta untuk upah agennya, untuk memujuk pemain tengah itu untuk meninggalkan London dan menuju ke Eastlands.

Tapi Cole lebih suka tinggal di ibukota di mana Arsenal dan Spurs mengejar tanda tangannya, menurut sumber-sumber Soccernet.

Pengurus Arsenal Arsene Wenger telah menyatakan bahawa memandang tinggi pemain England itu, manakala pengurus Spurs Harry Redknapp secara terbuka mengatakan beliau  tertarik untuk menandatangani pemain antarabangsa England itu.

Tidak ada pengesahan rasmi bahawa agen Cole mencari sebanyak £3juta yuran. Namun, sebuah sumber yang dekat dengan perniagaan perpindahan memberitahu kepada Soccernet: "Spurs tidak akan membayar gaji sebanyak itu, dan Arsenal mempunyai masalah dengan kos agen seperti yang dikatakan.

"Joe menolak £80,000 seminggu yang ditawarkan di Chelsea, tetapi satu-satunya kelab yang bersedia menghampiri syarat yang ditetapkan adalah Manchester City.

"Sangat menarik untuk melihat apa yang Joe akan putuskan untuk dilakukan ketika dia kembali dari saingan Piala Dunia.

"Cara saya melihatnya, Joe tidak sesuai bermain sentuhan satu atau dua bola sepak Arsenal, jadi itu adalah misteri mengapa Arsene inginkan dia, sementara Harry mempunyai banyak pilihan menyerang di Spurs.

"Manchester City akan membuat taruhan terbaik Joe, sudah tentu kerana alasan kewangan, tapi dia lebih suka tinggal di London.

"Jika Arsenal membayar apa yang dia inginkan, maka, anda tidak akan menyalahkan [Cesc] Fabregas kerana menginginkan lebih banyak. Tetapi walaupun jika Arsenal membayarnya, mereka tidak tertarik pada kos agen, jika memang benar bahawa sebanyak £ 3 juta yang mereka bicarakan, dan anda tidak boleh menyalahkan mereka. "

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic