Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Fabio Capello semalam mendedahkan beliau bersedia mengekalkan pilihan penjaga gol Rob Green yang melakukan kesilapan sebelum ini.

Pengurus England Capello mengatakan Green akan terus mendapat tempatnya melawan Algeria pada hari Jumaat jika dia boleh membuktikan bahawa dia tidak terpengaruh secara mental oleh kesilapan besarnya melawan Amerika Syarikat.

Capello, yang mengatakan Gareth Barry kini cergas sudah pasti akan memulakan permainan, juga mengisyaratkan bahawa beliau juga menyalahkan bola Jabulani untuk kesilapan Green selepas menggelarnya yang terburuk dalam sejarah Piala Dunia.

Capello berkata: "Dia (Green) melakukan kesalahan, suatu kesalahan besar, namun pada separuh masa kedua dia bermain bagus kerana dia membuat tampanan baik Tapi saya harus membuat keputusan.

"Ini masalah fikiran, anda selalu fikir tentang kesilapan. Anda perlu memilih penjaga gol mental terbaik ketika ini.

"Saya fikir itu bola terburuk kami telah bermain dalam Piala Dunia. Agak mustahil untuk mengawal bola bagi penjaga gol itu.

"Untuk penjaga gol itu mengerikan kerana bola itu sentiasa bergerak. Untuk alasan ini, setiap sesi latihan berakhir dengan amalan sepakan ke penjaga gol, untuk mempersiapkan para pemain untuk pergerakan bola."

Capello berkata beliau telah memutuskan sembilan pemainnya yang akan memulakan perlawanan menentang Algeria dengan penjaga gol di bawah pertimbangan antara Green dan Joe Hart sedangkan pengurus asal Itali itu berkata, beliau belum memutuskan siapa yang akan bergandingan dengan Wayne Rooney.

Jamie Carragher akan terus mendapat tempatnya bersama John Terry ketika Capello mengatakan beliau harus memutuskan antara Emile Heskey dan Jermain Defoe tapi kekuatan dan kehadiran penyerang Aston Villa itu hampir pasti membuatnya sebagai pilihan.

Capello menambah: "Saya tahu pasukan saya. Kami akan memasukkan Barry, dia kembali, dia sudah OK. Saya perlu memutuskan tentang dua kedudukan. Kiper adalah salah satu dan kedudukan lain, penyerang sama ada Heskey atau Defoe."


LAGI BERITA
* Highlight Video Spain vs Switzerland
* Arsenal sambar pemain muda berbakat Belanda

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic