Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Fabio Capello sedia memperjudikan nasib menakjubkan dengan memilih pemain England yang belum pernah bermain bersama sebelumnya.

Setelah beberapa minggu perancangan teliti, pengurus England dijangka untuk memberikan kemasukan pemain yang jarang dipanggil Michael Carrick di bahagian tengah malam ini untuk pembukaan di Kumpulan C dengan USA.

Pemain tengah Manchester United ditetapkan untuk mendapatkan peluang jika James Milner tidak cukup cergas untuk memulakan selepas sakit selama tiga hari terakhir akibat virus. Jika Milner cergas, maka Steven Gerrard dan Frank Lampard akan berada di ruangan tengah.

Penjaga gol West Ham Rob Green dijangka akan terpilih, sementara Emile Heskey kemungkinan bergandingan dengan Wayne Rooney di depan. Glen Johnson ditetapkan untuk memulakan perlawanan bersama Jamie Carragher.

Tetapi itu beerti Capello akan membariskan kesebelasan utama yang tidak seperti biasa. Terdekat mereka bergandingan ketika melawan Ukraine Oktober lalu ketika hanya Ledley King yang tiada, dengan Rio Ferdinand turut bermain. Tetapi itu hanya berlangsung selama 13 minit sebelum Green dihantar keluar.

Capello menolak untuk menamakan kesebelasan terkini malam semalam, menekankan beliau akan tetap rutinnya untuk tidak memberitahu para pemain sehingga dua jam sebelum sepak mula.

Capello berkata: "Saya melakukan itu kerana, kadang-kadang, salah satu pemain yang saya pilih mungkin akan cedera dalam sesi terakhir latihan, dan kemudian itu tidak mudah untuk pemain yang menganggap dirinya tidak akan bermain.

"Dia (Milner) telah sakit satu hari. Dia tidak berlatih selama dua hari. Saya bercakap dengan dia dan segalanya tiada apa-apa. Kita harus memutuskan. Dia cergas dan sedia untuk bermain.

"Semua tiga penjaga gol akan terlibat - satu di padang dan dua di bangku simpanan. Mereka berlatih dengan sangat baik .. Semua pemain, penjaga gol, berada dalam keadaan yang sangat baik. Kita harus memutuskan. Tapi saya tidak akan memberitahu mereka. Namun, kadang-kadang membuat tekanan semakin besar. "

England(Kemungkinan): Green; Johnson, King, Terry, A Cole; Lennon, Carrick, Lampard, Gerrard; Rooney, Heskey.


LAGI BERITA
* Robinho sedia pindah ke Besiktas
* Jutawan India berhasrat beli Blackburn