Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Pertahanan Juliano Belletti akan menyertai Joe Cole dan Michael Ballack dalam meninggalkan Chelsea musim panas ini, telah disahkan oleh kelab.

Juara Liga Perdana Barclays itu mengesahkan perlepasan Cole dan Ballack sebelum itu selepas kedua pihak gagal mencapai persetujuan mengenai kontrak baru dan hari ini mengumumkan Belletti akan menyertai mereka.

Pemain 33 tahun itu ditandatangani oleh bekas pengurus Jose Mourinho pada bulan Ogos 2007 dan akan pergi setelah menyelesaikan kontrak tiga tahun.

Belletti menyertai Chelsea dari Barcelona, setelah dia menjaringkan gol kemenangan 2-1 mereka ke atas Arsenal di perlawanan akhir Liga Juara-Juara tahun 2006.

Pemergian Mourinho hanya beberapa minggu selepas kedatangan Belletti, tetapi pemenang Piala Dunia Brazil memantapkan dirinya sebagai pilihan pertama bek kanan.

Penandatanganan Jose Bosingwa di musim panas 2008 melihat kesempatannya sangat terbatas, dan dia sering digunakan sebagai pemain tengah.

Kecederaan Bosingwa bererti peluang terbuka untuk Belletti musim ini tetapi dia hanya membuat 13 permulaan perlawanan dan akan meninggalkan kelab selepas bermain 94 perlawanan, menjaringkan lima gol.

LAGI BERITA
* Chelsea singkir Joe Cole dan Ballack

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic