Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Arsenal mengatakan mereka telah menolak tawaran Barcelona untuk kapten Cesc Fabregas.

Gergasi Catalonia disahkan pada awal hari ini bahawa mereka telah mengajukan tawaran bertulis kepada The
Gunners untuk pemain tengah Sepanyol itu dan bahawa kelab sedang berada dalam perbincangan "formal" tentang kemungkinan yang ada.

Tetapi kenyataan Arsenal menyatakan: "Kapten Arsenal Cesc Fabregas berada di bawah kontrak dengan kelab sampai musim panas 2015. Dia adalah anggota yang sangat penting dalam pasukan dan sebahagian daripada rencana masa depan kami.

"Kami telah mengikuti spekulasi baru dengan menngaitkan perpindahan Cesc dari kelab tetapi tidak pernah ada pendekatan rasmi untuk dia, hanya pertukaran tidak formal, di mana kita membuat keputusan sangat jelas bahawa kami tidak mempunyai perancangan dalam memindahkan Cesc, kami telah mengelak diri daripada komen kepada awam.

"Namun, petang semalam kami menerima tawaran dari Barcelona untuk Cesc dan sebagai maklum balas, kami dengan segera dan dengan tegas mengatakan kepada mereka sekali lagi bahawa kami tidak berniat menjual kapten kami.

"Untuk penjelasan, kami tidak akan membuat tawaran balas atau memasuki ke dalam sebarang perbincangan. Barcelona secara terbuka menyatakan bahawa mereka akan menghormati kedudukan kami dan kami berharap bahawa mereka akan mengotakan janji mereka."

Fabregas, 23, telah bersama The Gunners sejak bergabung dengan mereka pada usia 16 tahun dari Barcelona, tapi bulan lepas mendedahkan keinginannya untuk kembali ke Nou Camp di sebuah acara promosi di ibukota Catalonia.

LAGI BERITA
* Walcott disingkir sebab ingkar arahan Capello
* Adik disingkir, abang ancam undur diri

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic