Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Arsene Wenger telah memperuntukkan £ 21.8juta bagi perjanjian mendapatkan bintang Bordeaux Yoann Gourcuff – pilihannya nombor 1 untuk menggantikan Cesc Fabregas.


Arsenal telah berbincang dengan ayah bintang Perancis itu, Cristian untuk membuka jalan bagi perpindahan yang akan membuat Gourcuff memecahkan rekod penandatanganan The Gunners.

Sumber Arsenal mengatakan: "Sementara setiap usaha dilakukan untuk mengekalkan Cesc di kelab, pengurus turut mencari jalan alternatif.

"Beliau percaya Gourcuff akan mampu mengikut cara Arsenal bermain dan akan membuat peralihan menjadi kenyataan jika Cesc pergi."

Wenger sangat ingin mengekalkan Fabregas selepas kapten itu meminta berpindah ke kelab zaman remajanya Barcelona.

Arsenal menetapkan tag harga £80 juta pada aset berharga mereka tetapi dipercayai Fabregas hanya akan ditandatangani oleh Barca untuk sekitar £45j.

Gourcuff, 23 tahun, akan menjadi perancang Perancis pilihan pertama di Piala Dunia namun memiliki klausa £21.8j untuk keluar dari Bordeaux.

Wenger mungkin bergelut untuk menurunkan harga memandangkan Presiden Bordeaux Jean Louis Triaud masih marah pada Wenger selepas mendapatkan penyerangnya Marouane Chamakh secara percuma.

Namun kekurangan wang Bordeaux mungkin terpaksa untuk mengeluarkan Gourcuff daripada senarai upah mereka setelah gagal mendapatkan tempat dalam piala Eropah selepas kegagalan akhir musim di Liga Perancis.

Gourcuff memperoleh sekitar £ 80,000 seminggu di Bordeaux, salah satu kontrak tertinggi dalam bola sepak Perancis.

Dia menyertai Bordeaux dengan perjanjian £ 14j dari AC Milan musim panas lalu selepas satu musim secara pinjaman di Perancis.

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic