Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Manchester United mendakwa bahawa mereka tidak akan mempunyai masalah penyesuaian dengan Peraturan UEFA baru yang akan menetapkan garis panduan untuk berbelanja dan berhutang.

UEFA memperkenalkan peraturan-peraturan yang hanya akan membolehkan kelab untuk membelanjakan wang yang mereka telah hasilkan, walaupun tidak akan ada penghalang sebenarnya untuk kelab yang memiliki hutang besar. Ini akan mengambil masa enam tahun sebelum pentahapan yang berperingkat dalam peraturan baru selesai.

Dengan United dibebani hutang yang berat selepas pengambilalihan Glazers, dengan £45 juta bayaran bunga dibayar setiap tahun, mereka telah disarankan supaya dilarang daripadamenyertai  Liga Juara-Juara dan pertandingan domestik pada umumnya. Namun, United telah menyatakan bahawa mereka telah melakukan pemeriksaan untuk memastikan mereka lulus ujian.

Manchester City dan Chelsea, yang mencatat kerugian besar dalam akaun terkini mereka, akan terancam dihalang dari Eropah.

Seorang jurucakap United berkata: "Kami menyokong langkah-langkah perbelanjaan kewangan wajar. Kami percaya bahawa kami sudah melepasinya dan kami akan terus melakukannya ..''

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic