Tokabaut News

Kini bukan sekadar Bola. Macam-macam ada!!!

Jose Mourinho memenangi Liga Juara-Juara di Bernabeau - dan kemudian mengesahkan beliau akan kembali ke sana sebagai pengurus Real musim depan.

Mantan pengurus Chelsea itu membuat sebuah perpisahan penuh emosi kepada penyokong Inter, pegawai dan pemain, setelah kejayaan yang memuncak pada penyingkiran 2-0 Bayern Munich.

Beliau menjadi jurulatih ketiga yang memenangi piala tersebut dengan dua kelab yang berbeza, dan mencipta treble selepas menyapu kejuaraan di Itali.

Dengan penuh emosi Mourinho berkata selepas perlawanan: "Ini sangat menyedihkan kerana, hampir pasti, ini perlawanan terkini saya dengan Inter.

"Inter adalah rumah saya dengan cara yang sama Chelsea rumah saya. Sukar untuk meninggalkan Chelsea dan sukar untuk meninggalkan Inter .. Tapi itulah hidup. Itu bola bola.

"Setelah Chelsea saya pikir tidak mungkin mempunyai hubungan yang sama.

"Tapi dengan Inter itu adalah hampir sama. Sekarang saya punyai dua rumah, Stamford Bridge, San Siro dan mungkin sebuah rumah ketiga, Santiago Bernabeau.

Godaan dengan cabaran mengembalikan Madrid kejayaan yang lalu, ditambah dengan kekecewaannya dengan bola sepak Itali, ternyata terlalu banyak untuk Special One, yang menambah:

"Real Madrid adalah Real Madrid. Bola sepak England adalah kegairahan saya dan saya akan kembali ke England.

"Tapi untuk pemain besar atau pelatih besar, jika anda tidak bermain atau melatih Real Madrid anda mempunyai sedikit ruang dalam kerjaya anda.

"Target saya adalah untuk memenangi Liga Juara-Juara dengan kelab ketiga dan kemudian kembali ke England."

BlogMalaysia.com

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic